Det har ikke gått så bra med lesinga så langt dette året, av naturlige årsaker. Av og til kommer livet i veien. Jeg har troa på at det løsner de neste 6 månedene!

Statistikken:

6/24 1001-bøker

1/3 novellesamlinger

3/3 diktsamlinger

3/6 av disse forfatterne: Bõlano, Franzen, Márquez, Ferrante, Atwood og Wassmo.

5/7 av bøkene til kortlisten lest

19/45 bøker lest.

Målene har ikke vært i fokus i det hele tatt denne våren/forsommeren. Både konsentrasjon og leseglede har vært på et minimum, så jeg har fokusert på korte bøker som ikke har krevd veldig mye av meg. Nå er jeg i gang med «Den blinde morderen» av Atwood, og det er jo ikke akkurat en liten flis. Det går litt treigt, men jeg har ikke tenkt å gi den opp heller. Jeg trenger å komme litt tilbake til meg selv. Og det innebærer å forsvinne inn i en historie igjen.

Jeg har selvfølgelig lyst til å nå årets mål, men samtidig er jeg i en periode der jeg ikke kan ha sykt høye forventninger til lesinga mi. Det er viktigere å finne tilbake til gleden med lesing enn å presse inn 24 bøker fra 1001-lista. Jeg tror den gleden kommer med litt mer overskudd og stabilitet på det følelsesmessige planet.

Jeg reiser på ferie i hele juli og har selvfølgelig med bøker i sekken. Det skal bli veldig godt med et avbrekk nå, før hverdagen starter igjen i august!

