Jeg synes 2017 sålangt har gått så altfor, altfor fort. Året bare raser avgårde og jeg står igjen uten å ha noe mer orden på livet enn før. For min del er det jo jobbsøking det går i om dagen. På den positive siden er det jo faktisk en del relevante utlyste stillinger, på den negative siden er det mange som vil ha dem. 160 søkere på et 60 % engasjement på et par måneder sier vel litt om konkurransen. Jeg kjenner at man må ha en god del flaks for å få en jobb slik arbeidsmarkedet nå, i hvert fall hvis man ønsker å jobbe i Oslo-området.

Januar har dessverre også vært preget av litt sykdom. Syklusen virker å være at jeg hangler litt (forkjølelse, litt vond hals) i en periode, før jeg blir frisk og er det i 1,5 uke før jeg hangler igjen. Det har gjort det vanskelig å trene slik jeg egentlig vil. Det blir ikke nok kontinuitet i det, jeg hangler igjen med en gang jeg prøver meg på litt hardere økter. Frustrerende, men så er det ikke så mye man kan gjøre med det heller. Fasiten nå blir å ta det rolig en ukes tid og være mer tålmodig før jeg begynner å presse på igjen.

Jeg har heller ikke lest så mye som jeg ønsker i januar, konsentrasjonen har ikke vært helt på topp, og mye av kveldstida går faktisk med til jobbsøking. (Det er en fulltidsjobb i seg selv). Akkurat det får jeg ikke gjort så mye med, så jeg må bare innse at lesestatistikken går litt ned i en periode. Ellers tror jeg også at jeg må gjøre noen lure valg da det kommer til bøker. Det er ikke nå jeg skal lese de krevende klassikerene liksom.

Over til noe mer gledelig. Et av målene for 2017 har jo vært å dra på tur minst en gang i måneden og det var jeg i januar! Det ble en flott vintertur! Vi samlet en gjeng kollegaer, de fleste andre gikk på ski, mens jeg gikk på truger. Å gå på truger føltes litt som å gå med svømmeføtter på land i begynnelsen. Men – de skal ha skryt for effektiviteten, det er så mye bedre å gå i løssnø med truger enn uten. Da man ikke har ski er det helt klart en god løsning nummer to. Uansett, vi trava forbi mange folk som nøt vinterdagene, og fant et passende sted for bål. Så bygde vi opp bålplassen, fikk fyr på bålet og spiste pølser og pinnebrød. Det var halleluja-stemning i fjellet, det var så sinnsykt vakkert og vi koste oss. I tillegg var det kaldere enn jeg hadde beregna så jeg ble ganske kald etterhvert. Har man først fått frost i føttene synes jeg det er så sjukt vanskelig å få varmen i de igjen. Derfor var det også helt greit å ta på trugene og gå tilbake til bilen igjen. Det var forøvrig også de eneste vinterdagene i hele januar, så jeg er godt fornøyd med hvordan jeg utnytta den helga.

img_2203 tur img_2204

