Denne første jobbuka ble hakket tøffere mentalt enn jeg hadde sett for meg, og jeg har brukt litt tid på å omstille meg på vanlige hverdager igjen. Kveldene har for det meste gått med til avslapning og en serie men i går ble den første boka i 2017 fullført. Nå føler jeg meg klar til å ta fatt på et nytt leseår!

Målene for 2017 blir:

Lese minst 3 novellesamlinger.

Lese minst 3 diktsamlinger.

Lese minst én bok av disse forfatterne: Bõlano, Franzen, Márquez, Ferrante, Atwood og Wassmo.

Lese bøkene på kortlisten til bokbloggerprisen i begge klasser.

Lese 24 bøker fra 1001-bøker du må lese før du dør lista.

Delta i Lines lesesirkel.

Bruke biblioteket oftere enn bokhandelen.

Lese tilsammen 45 bøker.

Dette tror og håper jeg er passe ambisiøse mål for året som kommer. Det vanskeligste kan kanskje bli å nå målet om 24 1001-romaner, men samtidig er det bare å lese 2 bøker i måneden så klarer jeg det. Det burde være oppnåelig. Noveller og dikt leser jeg lite av, og jeg ønsker å utvide lesehorisonten litt. I 2016 leste jeg mange nye forfattere, og det er bra – men i 2017 ønsker jeg å få lest litt mer av favorittene jeg oppdaget. I 2016 kjøpte jeg veldig mange bøker, i år skal jeg heller satse på å bruke biblioteket mer.

