En av overgangene fra å være student til å entre voksenlivet er det at man må jobbe ganske tett opptil jul. Resultatet er at jeg alltid føler julaften kommer så brått. Plutselig er den her – i dag er dagen!

Julaften for meg er forbundet med Tre nøtter til askepott, kanskje en liten formiddagsgåtur, kirkebesøk og god middag hos familie. I år blir vi kun oss nærmeste, litt uvant ettersom vi vanligvis er en ganske stor gjeng, men det skal nok bli koselig det også. Kjæresten er med på julefeiring for første gang, og det blir jo også hyggelig. Ellers har mamma som vanlig fortalt meg 90 % av gavene mine, så de største overraskelsene, de tror jeg uteblir under juletreet i år.

Så fortsetter romjula med tradisjonell julefrokost her hos oss 1.juledag, før det blir middager her og der blandet med litt trim. I år skal jeg virkelig utnytte dagslys for det det er verdt, man setter så utrolig mer pris på det da man vanligvis går i mørket til og fra jobb. Det skal også bli fint å være litt med venner som man kanskje ikke ser så ofte til vanlig. En av planene mine er også å se en tv-serie fra start til slutt sittende mykt i sofaen med et internett som fungerer. Lesinga tar jeg litt som det kommer, jeg har lest mye i hele år og føler ikke for å ha så mange forventninger knytta til hva jeg skal lese i ferien.

Ønsker dere alle en god og fredelig jul!

