Jeg drister meg til en oppsummering av adventsprosjektet mitt én dag før tida. Nå har jeg blogget 23 dager på rad og innlegget for morgendagen er forhåndsskrevet for å kunne nyte julaften sammen med min familie. Det har vært lærerikt å forplikte seg til daglig blogging, man får virkelig utfordret skrivegløden sin. Det er virkelig ikke alle dager man føler at man har noe å komme med – og på «vanlige dager» ville jeg nok bare droppet å blogge. Forpliktelsen i dette prosjektet har ført til at jeg har måtte holde ut litt lenger og vridd hodet til jeg har kommet på noe å dele. Ikke alt har vært like kreativt og gjennomarbeidet, men jeg har i hvert fall publisert innlegg daglig. Jeg ser jo at jeg «gir opp» ganske raskt i perioder jeg ikke er så motivert, og det er jo noe jeg muligens kan jobbe litt med i 2017. Å blogge daglig har også kanskje senket terskelen litt? Det er jo min blogg og jeg som bestemmer hva jeg har lyst til å skrive og publisere. Det trenger ikke være innlegg man har jobbet med i dagevis før man publiserer.

Det er ikke til å komme ifra at daglig blogging faktisk er ganske tidkrevende, i hvert fall da man har fulltidsjobb, trening, hobbyer og venner å bruke tid på også. Jeg ser at adventsblogginga i størst grad har gått utover lesetiden min. Jeg er glad jeg har fullført utfordringen, men ser ingen behov for å føre «blogge hver dag» opp på lista over mål for 2017.

Vel, nok om blogging. Det er lille julaften og jeg og kjæresten skal utover dagen reise til mitt barndomshjem, der vi skal feire jul. Det er alltid noe eget med det å komme hjem til jul! Formen min er forsatt ikke helt på topp, så det kan se ut som at første del av juleferien blir tilbragt på sofaen. Litt irriterende, men det kunne vært verre. Nå gjelder det bare å være litt tålmodig og ikke sette i gang med hard trening for tidlig. Treningsmessig ble ikke desember helt den måneden jeg hadde forestilt meg, men sykdom er det vanskelig å gjøre noe med. Nå gjelder det bare å slappe av og godta at det ble sånn, så kommer jeg sterkere tilbake på treningsfronten i 2017.

