Jeg går ut av eksamenslokalet og kjenner på følelsen som ofte kommer i etterkant, det er litt som en rus, glede, lettelse og tomhet krølla sammen i magen. Jeg er ferdig med året, ferdig med utdanninga og kan gi meg selv en klapp på skuldra for å ha gjennomført et krevende år på en god måte.

Det er tropevarme i Oslo og jeg har ferie i tre dager. Bruker den første til å bade i Frognerbadet og ligge under treet i parken. Leser og spiser softis, men klarer ikke helt å slappe av allikevel. Det er uvant å ha fri og jeg pakker sammen tidligere enn jeg har tenkt. På kvelden spiser jeg og kjæresten pizza og jeg drikker øl og er oppglødd, men han har hatt en lang dag og har ikke helt det samme energinivået.

Neste dag blir tilbrakt på sofaen, det er for vamt og jeg har sovet dårlig. Men slike ting kan man også gjøre i ferien sin.

Den tredje feriedagen min blir tilbrakt med panisk pakking på morgenkvisten, før jeg treffer en venninne på en uteservering. Vi tar en øl og føler oss litt vågale, klokka er såvidt 12. Vi bruker ferietrumfen. Deretter tar vi toget hjem og inviterer gamle venner på grillfest. Tilnærmet perfekt sommerdag.

Jeg må si meg fornøyd med de tre feriedagene mine og satser på reprise en uke i august.

