Googler gøy i oslo, fint i oslo, ting å gjøre i oslo, få venner i oslo.

Så blir jeg en av de jeg aldri trodde jeg skulle bli, en Oslojente. Det kommer til å bli et kultursjokk. Jeg som alltid har ristet på hodet og sagt at «jeg trives jo best på små steder», skal plutselig bo i storbyen. Jeg som synes by er så bråkete og at folk er så stressa overalt, blir helt sliten i hodet av det og den eneste byen jeg tolererer har vært Bergen. Nå skal jeg lære meg å like Oslo.

Jeg tror jeg kommer til å trenge litt hjelp på vegen.

Så hei du! Du som leser dette innlegget og er fra Oslo, bor i Oslo eller bare kjenner byen. Jeg har spørsmål.

Hvor er perlene? Blir man vant til tempoet og alle folka? Hva er det beste med Oslo? Hva er det verste med Oslo? Hvor er de hyggeligste kafeene? Hvilke attraksjoner er overvurdert og hvilke er verdt det? Hva må en ny-innflytter få med seg? Hvordan får man byen inn under huden?

Og det viktigste: finnes det folk som har lyst til å ligge på sofaen med meg en lørdagskveld og se på et dumt tv-program, finnes det folk som vil pynte seg og gå ut og ha det himla moro eller bare helt greit, finnes det folk som elsker konserter like mye som meg, finnes det folk som gjør dagen bedre bare ved å si hei og smile, finnes det folk som er like treningsinteresserte som meg og som slenger seg med på en økt, finnes det folk som vil introdusere meg for noe nytt? Jeg håper dere finnes i Oslo også.

