På tide å dele noen godbiter. Jeg har bare en ting å si: les dem!

Sirivil. Fordi det er så spennende å følge med på når hun når målet om å løpe sub 40. Fordi første gang jeg kom over bloggen hennes brukte jeg tre dager på å lese alt kronologisk, så fengende er den. Fordi hun skiller seg ut fra mengden, en særegen humor og refleksjon gir innlegg med gode poeng.

Lille-T. Fordi jeg heier på henne og kjærligheten. Fordi hun skildrer en hverdag som likså godt kunne være min. Fordi hun er steintøff og løper langt.

Matilde Gaupaas. Fordi hun bare er seg selv. Fordi hun ikke vet hva «å sensurere» seg selv vil si, og det gir underholdende historier. Fordi melvin er tidenes søteste hund.

Tilfluktsrommet. Fordi jeg sjelden har lest noe så fint om noe så vondt. Fordi første gang jeg var inne på bloggen hans ble jeg bare sittende og scrolle nedover – lese innlegg for innlegg, så avhengighetsskapende er ordene hans. Fordi livet kan være så vanskelig innimellom, men så går det an å få det bedre også. (det må vi huske!)

Mymleen. Fordi hun skriver hverdagslig og det er ganske fint. Fordi jeg kan relatere meg til studenttilværelsen. Fordi hun beskriver bloggen som «En liten blogg om meg, løping, bøker, mat og litt annet» – og det synes jeg er ganske interessant å lese om.

Supermarie. Fordi hun er en toppblogger som virkelig fortjener å være det. Fordi hun er et kreativt geni, både da det gjelder fotografi og skrivekunst. Fordi hun er reflektert og klarer å skrive gode innlegg om hverdagslivet hjemme, livet i grønt og livet som backpakker. (som selvfølgelig booster reiselysten min).

Etter morgengry. Fordi hun bare treffer sånn med tekstene sine. Fordi hver gang det lyser «nytt innlegg» på bloglovin fra henne, gleder jeg meg. Fordi flere burde oppdage henne.

Samovaren. Fordi hun har en sånn ro over seg. Fordi «headeren» sier «en kopp te – takk», og det er akkurat den følelsen man får da man leser innleggene, man burde drikke te og bare bli fylt av glede og inspirasjon. Fordi jeg tror «behagelig» er et fint stikkord på innleggene hennes, og det trenger man iblant.

Ingen vet om denne bloggen. Fordi skrivinga gir meg gåsehud. Fordi hun tør så mye. Fordi jeg beundrer henne.

Mari. Fordi tekstene bare flyter mot deg. Fordi hun er en historieforteller. Fordi du bare vil bli bedre kjent med henne.

Selvfølgelig er ikke dette hele min leseliste, men mine selvpålagte regler tillater kun 10 punkt. Det vil i praksis si at faren for oppfølgingsinnlegg er stor. Ellers blir jeg glad om dere tipser om deres favoritter – så kanskje jeg finner nye skatter å legge til lista.

