September er i skrivende øyeblikk snart overstått, og det er på tide med en oppsummering over månedens trening.

Det har vært oppstart og det har gått sånn passe. Jeg går rundt og har litt «småvondter» her og der. Anklene krangler. Årsaken er dårlige og utslitte sko, samt mye belastning og løping på hardt underlag i sommer. Løsning på problemet har vært innkjøp av nye sko med såler som passer foten og det å trene smart. Det funker. Albuene er tidvis vonde. Selvdiagnostisert årsak er et noe hypermobilt ledd. Styrketrening gjør det i hvertfall ikke verre, så vi fortsetter med det. Skuldrene sier ifra nå og da. Årsaken er muligens at jeg begynner å bli gammel? Løsningen er vel trening av rotatormansjetten… åh hurra..

Total treningstid i september ble 31 timer og 30 minutter. De to første ukene loggførte jeg rundt 10 timer hver uke, men i uke 3 stoppa det litt opp. Kroppen var sliten og jeg tok noen rolige dager.

September har brakt med seg min første konkurranse for sesongen. Rett i etterkant var jeg litt skuffet. Jeg følte ikke at jeg fikk helt utbytte av all den treninga jeg har lagt ned i sommer. Med det hele litt på avstand er jeg mer fornøyd. Jeg må huske at jeg har lagt ned et solid treningsgrunnlag, men at jeg ikke har trent spesifikt før den siste måneden. I tillegg har jeg hatt teknikk-fokus og trent for det meste langt og rolig. Da er det en smule optimistisk å tro at man skal yte opp mot det beste man har gjort. Dessuten har det skjedd noe med teknikken – det hjelper å øve. Det er så deilig da ting sitter, da man endelig får følelsen av at det flyter!!

Neste konkurranse er om litt over en måned. Jeg må ta noen valg. Kan ikke bli god i alt, må velge ut et fokusområde. Det skal jeg tenke over i noen dager, så skal jeg lage en plan.

