En avskjed i flere deler.

Det er torsdag og det er avskjedsmiddag, det er fire rundt bordet og jeg har ikke verdens beste dag. Jeg er litt skuffa over en fillesak, men mest sliten. Tenker på alt jeg må rekke før dagen er omme, er ikke helt tilstede. Det er kyllingform på bordet og det er godt. Det er kjente ansikter, det er ekstra stas, det er oss fire, som det har vært så mange kvelder før. Vi sitter ved bordet, litt ekstra høytidelige. Siste felles middag.

Det er mandagskveld og det er favorittkvelden min i hele uka, vi har verdens beste mandagstradisjon, enda det bare er felles kveldsmat og tv så er det ingenting som slår det. Disse jentene gjør meg så glad.

Det er tirsdagskveld og jeg har vært på butikken. Det er jordbær med sjokoladetrekk, kun fordi vi snakka om det her om dagen og nå er det virkelig siste kveld. Det er flytting, som går så mye raskere da man er to. Fint å være to. Det er Greys, det er jentetid og det er ikke et sted jeg heller vil være akkurat nå.

Det er onsdagsmorgen, nå er det klemmer og et litt trist smil om munnen. Hun er en av de som har gjort livet så utrolig bra her og nå. Sommerfugl-letthet, latter og positiv energi. Nå skal hun videre. Og selv om jeg vet at vi ikke kommer til å holde kontakten, betyr ikke det at det ikke var utrolig fint her og nå. For det var det.

