På søndager er det så godt å se fram mot en ny, produktiv uke. Å vite at man skal i gang med fornuftige gjøremål. Jeg ser sånn fram mot mandag og utdeling av eksamen at jeg ikke kan få sagt det nok.

Har hørt at det er viktig å forberede seg godt. Det gjelder å ha kontroll over pensum, gjerne ha lest det to ganger og ha gula ut det viktige og deretter skrevet sammendrag av det igjen. I tillegg bør man lage tankekart, sånn at man har knagger å henge all kunnskapen på, det er veldig viktig. Gode søvnrutiner i forkant og øve opp fokuseringsevnen lønner seg også. 8 timers-lesedag er alfa omega. Det er dette jeg har drevet med den siste uka da. Forberedelsesfasen. Topping av konsentrasjon, arbeidsmoral og restituering av hjerneceller.

Okei, sannheten er at jeg ikke har gjort en dritt fornuftig, hvis vi ser bort i fra at jeg kjøpte to nye bukser og 6 sokkepar på kriseshopping her om dagen. Men tror ikke det teller. Har ikke engang printa ut alt pensum og har pakka de kjedelige uleste artiklene inn i permen uten snev av dårlig samvittighet. Hatt beina på bordet en uke og drømt at jeg har sommerferie. Fint det.

Aldri vært så fan av denne seigpininga, så bare hopper utti med begge beina og satser på at det går bra. Det gjør jo som regel det.

 

 

